ברז גז פתוח או סגור

ברז גז פתוח או סגור – הבחירה הבטוחה

אתם נוסעים למספר ימים ומתכוונים להשאיר את הבית ריק מאדם. כעת אתם מתלבטים האם להשאיר את ברז הגז פתוח או סגור, והאם זה מסוכן. איך יודעים אם הברז פתוח או סגור? ואיך עושים את זה בטוח?

 

מתי ולמה כדאי לסגור את ברז הגז?

איך להבין האם הברז סגור או פתוח?

ייעוץ עם טכנאי גז מוסמך

עבודה מקצועית על פי נהלי בטיחות

הגעה מהירה לכל מקום בישראל

 

לבירורים נוספים חייגו כעת:

050-830-3968

ברז גז פתוח או סגור

 

ברז גז פתוח או סגור איך שמים לב?

ברז גז פתוח ברז גז סגור
כיוון הידית אם ברז הגז פתוח תוכלו לשים לב לפי כיוון הידית. אם הידית מכוונת לאותו כיוון של פתח יציאת הגז. אתם תזהו שהברז סגור במצב שבו כיוון הידית פונה לכיוון הנגדי של פתח יציאת הגז, ברוב המקרים למעלה או למטה.
ריח של גז אם ברז הגז פתוח תוכלו להריח ריח של גז, אפילו כשמתקרבים לכיוון הפתח אם סגרתם את הברז לגמרי, אתם לא אמורים להריח ריח של גז בכלל.
צינור קר אם אתם נוגעים בצינור ומרגישים שהוא קר, זהו סימן שגז עובר דרכו. כאשר הברז סגור, הטמפרטורה של צינור הגז אמור להיות רגיל וכך גם פתח היציאה.

 

מחפשים כיוון – איך נראה ברז גז פתוח?

אם גם אתם מעדיפים ללכת על בטוח, סגירת ברז הגז יכולה להפחית את כמות החששות כאשר לא נמצאים בבית, או במהלך הלילה. אבל תדעו לזהות בוודאות שברז הגז פתוח? בכל מצב שבו כיוון הידית נמצאת נגד כיוון הצנרת ונגד כיוון זרימת הגז, כך תדעו שברז הגז פתוח. כך שהידית יכולה לפנות כלפי מעלה, למטה, או לכיוון הנגדי של פתח יציאת הגז.

אם ברז הגז שלכם ישן ואתם מתקשים להזיז את הידית, או שהברז לא נמצא במקום נגיש בגלל התקנה לקויה, כדאי להתייעץ עם טכנאי גז מוסמך כמו אלוף הגז, ולא לקחת סיכונים מיותרים.

 

איך סוגרים את ברז הגז הביתי?

אם ברז הגז שלכם פתוח באופן קבוע, אתם חשופים לסכנות וביניהם: דליפת גז, חשש להתקלחות, לפיצוץ או שריפה. כך שבין אם אתם נמצאים בבית או שנסעתם למספר ימים, כדאי לסגור את ברז הגז כאשר הוא לא בשימוש.

את ברז הגז הביתי תמצאו בסמוך למכשיר הגז שלכם, בדרך כלל מתחת לשיש, שם תזהו ידית קטנה שפונה כלפי מעלה או הצידה.

כדי לסגור את הברז, עליכם להוריד את הידית כלפי מעלה, או לעלות אותה למעלה, מה שמתאפשר. ניתן גם לכוון אותה לכיוון הנגדי של פתח יציאת הגז.

 

איך פותחים את ברז הגז?

1. מיקום – ברז הגז הביתי ממוקם לרוב במטבח בקרבת מכשיר הכיריים או התנור.

2. בדיקה – ניתן לוודא שברז הגז סגור ע"י הפעלת הכיריים גז. אם לא יוצא לכם גז בכלל ואין שום תקלה, סימן שהברז סגור.

3. סיבוב הידית – יש לסובב את הידית המחוברת לצינור הגז לכיוון פתח יציאת הגז. כך שאם הידית מכוונת לצד אחד, כלפי מעלה או למטה, יש לסובב אותה בחזרה לכיוון הפתח.

4. בדיקה נוספת – הדליקו שוב את הכיריים ובדקו אם יש זרימת גז למכשיר באופן תקין.

 

נהלי בטיחות – למה חשוב לסגור ברז גז?

מרבית הבתים משתמשים במכשירי גז באופן קבוע ולא מודעים לסכנות השכיחות. כדאי להכיר את מערכת הגז הביתית ולדעת היכן ממוקם ברז הגז, לא רק במקרה של סכנה מיידית, אלא למנוע סכנה בכלל.

דליפת גז היא תופעה שיכולה לקרות ממספר סיבות, כמו בלאי, תקלה, התקנה לא נכונה ועוד, ולא תמיד ניתן לזהות את זה מיד. ברגע שאתם סוגרים את ברז הגז, אתם נמנעים לגמרי מהאפשרות הזאת, כמו גם מחנק, הרעלה ושאיפת גזים. מעבר לזה תוכלו לחסוך בעלויות, כי הגז ימשיך לזרום כל עוד ברז הגז פתוח.

כך שהבחירה הנכונה עבורכם תהיה לסגור את ברז הגז, כל עוד הוא לא בשימוש.

להצעת מחיר חינם חייגו
או השאירו פרטים בטופס
אזורי שירות עיקריים
חדש באתר