איתור ותיקון דליפות גז

איתור ותיקון דליפות גז – השאירו את המשימה לטכנאי מוסמך

לא פעם אנחנו שומעים על פיצוץ גז קטלני בבניין מגורים שהסב נזק רב ואף גרם לנפגעים בנפש, אז איך ניתן להתמודד עם דליפת גז ברגע האמת? הדרך הטובה והבטוחה ביותר היא כמובן לפנות לטכנאי גז עם רישיון באופן מידי על מנת להבין כמה שיותר מהר איפה נמצא מקור הבעיה ואיך לפתור אותה ללא סכנה.

 

חוששים שיש לכם דליפת גז בבית?

מענה מידי של טכנאי גז מוסמך

הגעה מהירה לתיקון דליפות גז 24/7

למעלה מ-15 שנות ניסיון

שירות בפריסה ארצית רחבה

 

לקבלת הצעת מחיר שאסור לפספס חייגו:

050-830-3968

איתור ותיקון דליפות גז

 

גז זה לא צחוק – מה עושים כשיש דליפת גז?

אם אתם חושדים או מזהים סימנים של דליפת גז תנקטו בצעדים הבאים:

1. מפנים את כל בני המשפחה וחיות המחמד מהבית.

2. סוגרים את ברז הגז הביתי שנמצא ליד מכשיר הגז או בתוך הארון בצמוד לו.

3. פותחים את החלונות והדלתות לאוורור.

4. מנתקים את מפסק החשמל הראשי בבית.

5. זה לא הזמן להדליק סיגריה.

6. נמענים בשימוש בסלולרי בקרבת מקום, פנסים ועוד.

7. מזמינים טכנאי גז מורשה בהקדם.

 

איתור דליפת גז – חשוב לדעת

מכירים את הרגעים המלחיצים האלה, שכל שנייה קריטית ודווקא אז אתם לא יודעים מה לעשות ולמי לפנות? לא סתם אומרים שמידע מציל חיים, ובדיוק בשביל זה כדאי להשכיל וללמוד לאתר דליפות גז.

√ הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לדעת ברגע שכזה הוא היכן נמצא ברז הגז הראשי. אם אתם גרים בבניין מגורים ויש דליפה אצל אחד השכנים, הברז נמצא בדרך כלל בכל קומה בנפרד ואם יש לובי או כניסה לבניין אז הברז הזה יכול לסגור את הגז בבניין כולו.

√ לגבי ברז הגז שנמצא בתוך הבית לרוב תמצאו אותו ליד מכשיר הגז כמו הכיריים במטבח, או בקרבת הגריל במרפסת.

√ ואיך תדעו אם הברז פתוח או סגור? אם הברז סגור, ידית הברז תהיה בכיוון הנגדי ליציאה מן הצינור, למעלה או למטה.

√ ברז גז פתוח לעומת זאת יהיה עם כיוון הצינור אל פתח יציאת הגז.

 

זה לא מריח טוב – איך לזהות דליפת גז?

3 סימנים הכי חשובים שיעזרו לכם בזיהוי דליפת הגז הם:

1. ריח – אל תהיו מצוננים ביום הזה כי ריח הגז החזק שתריחו זה הסימן הכי ברור שיש לכם דליפת גז. גם אם הכיריים עובדות לא אמור להיות ריח חריף של גז כך שזה צריך להדליק מיד נורה אדומה.

2. חשבון גז גבוה מהרגיל – יכול להיות שיש לכם דליפה מצינור הגז ואתם כלל לא מודעים. אם חשבון הגז שלכם מנופח ללא סיבה הזמינו טכנאי גז שיבדוק את העניין.

3. עוצמת גז נמוכה מהרגיל – אם בלון הגז שלכם מלא ולמרות זאת להבת האש קטנה או שאתם לא מצליחים להדליק את האש בקלות, ייתכן ויש לכם דליפה.

 

ממה נגרמת דליפת גז?

הגורמים הנפוצים ביותר לדליפות גז בבית, בבניין וברוב המבנים באופן כללי הם:

√ חיבורים לא תקינים – זה יכול להגיע מהחיבורים בין הצינור לברז הגז, לחנוכייה של הברזים, מצינור הגומי המתחבר למכשיר ואפילו מצנרת התשתית.

√ התקנה חובבנית – אם ביצעתם התקנה של כיריים גז לבד או הזמנתם טכנאי לא מורשה ייתכן והחיבור בין צינור הגומי לכיריים לא היה טוב מספיק מה שגרם לדליפה.

√ בלאי החלקים – עם הזמן החלקים מתיישנים, מתפוררים ונהרסים. למרות שחברת הגז מבצעת בדיקות אחת ל-5 שנים מומלץ לבדוק בין לבין האם צינור הגומר תקין, או הצינור המחבר בין הברז למכשיר.

√ חיישן בטיחות במכשיר – כיום ניתן למצוא בכיריים חיישן בטיחות שאמור לכבות את האש במקרה שיש רוח חזקה שכיבתה את הלהבה או אם המים מהסיר גלשו אל הכיריים. רצוי לא להסתמך על החיישן במקרה שאינו תקין אלא לכבות את האש במקרה כזה.

 

זה מסוכן! מה עושים כשגילינו דליפת גז?

דליפה של גז זה מצב מסכן חיים שעלול לגרום לנזק רב ולפגוע ביקר לכם מכל. אפשר להימנע מדליפות כאלה ע"י בדיקות תקינות החלקים וההתקנות שבוצעו בעבר ולא לבצע התקנות וחיבורים הקשורים בגז בעצמכם. אם אתם מזהים או חושדים שיש לכם דליפה, אל תנסו להיות מומחים והזמינו במהרה טכנאי גז מוסמך כמו אלוף הגז שיאתר את מקור הדליפה ויתקן אותה בצורה מקצועית ובטוחה. במקרים בהם יש דליפה בבניין משותף או בבניין משרדים יש ליידע את השכנים בבניין, להזמין טכנאי גז לאיתור מקום הדליפה בבניין ולפנות את הדיירים.

 

איך לתקן דליפות גז – תשאירו את זה למקצוענים

1. בדיקות – ראשית הטכנאי יבצע מספר בדיקות כדי לוודא שאכן יש דליפת גז והוא ישתמש בבדיקת לחץ המתחבר לברז הגז הסגור. כך ניתן לאתר מאיזה צינור מגיעה הדליפה אם מד הלחץ עולה. דרך נוספת לבדיקה תהיה בעזרת גלאי גז, זאת במקרה שקשה לאתר את מקור הדליפה באזור.

2. תיקון מקור הדליפה – אם צינור הגומי פגום הטכנאי יחליף אות בצינור חדש עם תאריך מעודכן לשנה הנוכחית.

3. דליפה מהמחברים – אם הדליפה מגיעה מהחיבורים דווקא הטכנאי יבצע תיקון או יחליף בעת הצורך את המחברים. אם יש צורך להלחים את המחבר הדבר יתבצע רק ע"י טכנאי גז ברמה 2 המוסמך לזה.

 

מחיר תיקון דליפת גז

בדרך כלל איתור של דליפת גז על ידי טכנאי גז מוסמך ומורשה יעלה כמו ביקור רגיל, בסביבות 300-400 ₪ בממוצע. במקרה שיש צורך לבצע תיקון המחיר ייקבע בהתאם לסוג העבודה, משך הזמן והחלקים שצריך להחליף. חשוב לזכור שטכנאי מורשה מודע לתו התקן הישראלי ורק הוא יוכל לאתר את מקור הבעיה ולפתור אותה בצורה מקצועית, בטוחה ויעילה. גם אם אתם נכנסים לדירה חדשה מומלץ ליצור קשר עם טכנאי גז כדי שיוכל לבצע בדיקה מקיפה ואתם תוכלו לישון בשקט ובבטחה.

שאלות ותשובות חשובות

icon

לסגור את ברז הגז הראשי, לפתוח את החלונות לאוורור ולהזמין טכנאי גז מוסמך.

icon

תבקשו ממנו להציג תעודת טכנאי גז הכוללת תמונה, פרטים ותוקף הרישיון.

icon

בדרך כלל נמצא בקרבת המכשיר במטבח, בחלקו העליון של המטבח התחתון או בסמוך לכיריים.

icon

לא כדאי לבזבז זמן, יש להזמין טכנאי מורשה שיאתר את מקור הדליפה בהקדם.
להצעת מחיר חינם חייגו
או השאירו פרטים בטופס
אזורי שירות עיקריים
חדש באתר