איך בודקים דליפת גז

מבשלים על בטוח – מה הסימנים לדליפת גז?

גז לבישול הפך חלק מהשגרה היומית שלנו, כך שאנחנו לא בהכרח חושבים על בעיות שעלולות לצוץ ולסכן אותנו, כמו דליפת גז בבית.

מה הסימנים לדליפת גז, מה הסיבות לכך ולמה כדאי להזמין טכנאי בדחיפות, ולא לטפל בזה בעצמנו? לפניכם כל מה שצריך לדעת על בדיקות דליפת גז בבית בצורה בטוחה.

 

איך להבין שמדובר בדליפת גז?

אנחנו יודעים!

בדיקה עם מד לחץ או גלאי גז

טכנאי גז מורשה ומיומן

ניסיון עשיר של 15 שנה בתחום הגז

 

להזמנה דחופה של טכנאי גז חייגו:

050-830-3968

איך בודקים דליפת גז

 

בדק בית – איך בודקים דליפת גז?  

סוג הבדיקה איך בודקים דליפת גז
בדיקת לחץ עם מד לחץ הטכנאי מחבר מד לחץ אשר מזרים אוויר מצינור הגז לתוך המכשיר, במטרה לבדוק אם רמת הלחץ עולה. יש לבצע בדיקה נפרדת לכל צינורות הגז הקיימים בבית, כדי לאתר את הצינור עם הדליפה.
בדיקה עם גלאי גז טכנאי הגז ישתמש בשיטה זו כאשר אין אינדיקציה ברורה למקור הדליפה של גז. גלאי הגז מזהה הצטברות של גזים באוויר הודות לגלי האינפרא אדום, רק במקרה שיש גז באוויר.
בדיקה עם סבון בדיקה ביתית ללא צורך במכשור, בה ניתן לערבב סבון לשטיפת ידיים עם מים ולרסס על המחברים של צינור גז. אם מופיעים בועות על המחברים, סימן שיש דליפה.

 

תנו גז – מה עושים במקרה של דליפת גז בבית?

סוגרים את ברז הגז – קודם כל יש לסגור את ברז הגז וגם את מפסק החשמל הראשי.

מתקשרים לטכנאי מוסמך – בדקו אם יש טכנאי שזמין להגיע אליכם בהקדם האפשרי.

מפנים את הבית – יש לפנות את כל דיירי הבית במהירות, כולל חיות המחמד.

מאווררים – עד שיגיע הטכנאי פתחו את כל החלונות בבית והדלת הראשית.

מה לא עושים – לא להדליק סיגריה, לא להשתמש בחשמל ולא לנסות לפתור את התקלה בעצמכם.

לאחר הבדיקה – יש להמתין עד לסיום הבדיקה ותיקון התקלה ע"י הטכנאי, ולקבלת אישור וודאי שאין דליפה ואתם יכולים לחזור הביתה בבטחה.

 

קחו אוויר – מהם הסימנים לדליפת גז?

1. ריח של גז – אמנם הגז עצמו חסר ריח, טעם וצבע, אך למזלנו הוסיפו ריח חזק לגז, כדי שנוכל לזהות שיש ריח חריג בזמן דליפה, ותוכלו לזהות אותו בעיקר בסביבת מכשירי הגז והחיבורים.

2. חשבון גז חריג – ייתכן יש דליפה של גז מהבלון ולא שמתם לב, עד שקיבלתם את חשבון הגז המנופח שאינו מצדיק את השימוש.

3. להבה חלשה ולחץ נמוך – אם להבת האש חלשה מהרגיל, כיריים הגז לא נדלקים בקלות על אף שבלון הגז מלא, ייתכן ויש דליפה של גז מהבלון.

 

מה גורם לדליפת גז? לפניכם 3 סיבות נפוצות:

חלקים תקולים או התרופפות בחיבור – החלקים המחברים בין צינור הגז לברז הם הגורמים העיקריים לדליפות. אם החלק המחבר ביניהם התרופף, התיישן או תקול, זה יכול לגרום לדליפה.

התקנה לא טובה ולא מקצועית – חיבור של מכשירי גז בצורה עצמאית או ע"י טכנאי שאינו מוסמך ומקצועי, עלולים להוביל לדליפה של גז דרך הצינור המחבר בניהם. גם אם הצינור המחבר בין השניים אינו מתאים ללחץ הגז, הצינור יתנתק ממקומו ויגרום לדליפה.

תקלה בחיישן הבטיחות בכיריים – תפקידו של חיישן הבטיחות בכיריים זה להפסיק את זרימת הגז כאשר הלהבה נכבית בטעות. אם החיישן תקול, הלהבה תישאר כבויה אך הגז ימשיך לזרום, מה שעלול להוביל לדליפה של גז.

 

למה כדאי להזמין טכנאי גז ולא לנסות לטפל לבד?

לא משנה עד כמה אתם מוכשרים ואוהבים לטפל בתקלות בעצמכם, בכל הנוגע לגז אין כאן מקום לניסיונות. רק טכנאי גז מוסמך ובעל תעודה, כמו טכנאי של חברת אלוף הגז – רשאי לטפל בנושא זה.

מעבר לזה מרבית התקלות נגרמות בעקבות חיבור לקוי של חלקים, רכישת חלקים שאינם מספיק איכותיים ועמידים לאורך זמן, ואי התאמה של הצינור ללחץ הגז שיוצא מהמכשיר.

כך שאם אתם חושבים שחסכתם כמה שקלים בכך שלא הזמנתם טכנאי, אתם עלולים לגרום לנזק בעתיד מבלי לדעת מזה, ואפילו לגרום לתקלה מסכנת חיים.

להצעת מחיר חינם חייגו
או השאירו פרטים בטופס
אזורי שירות עיקריים
חדש באתר