הארכת צינור גז

הארכת צינור גז – עושים את זה בטוח

הארכת צינור גז היא פעולה שמתבצעת על ידי טכנאי גז מורשה בלבד, והיא קורית כאשר צריך להזיז את נקודת הגז בבית. מתי בפועל תצטרכו את זה?

כשתחליטו לשנות את המיקום של המנגל במרפסת או בגינה, או של הכיריים במטבח. איך מתבצע התהליך, איזה בדיקות חשוב לעשות לאחר מכן וכמה אתם צפויים לשלם על כך? שימו גז כי כל המידע לפניכם.

 

צריכים להאריך צינור גז?

הזמינו טכנאי גז מנוסה דרכנו

עבודה לפי שלבים כולל חציבה וקדיחה בקיר

הגעה לכל מקום בישראל

מבצעים בדיקה מקצועית בסיום העבודה

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו:

050-830-3968

הארכת צינור גז

 

נקודה למחשבה – מתי יהיה צורך להאריך צינור גז?

הזזת כיריים גז – בדרך כלל במהלך שיפוץ במטבח או כאשר רוצים לשדרג את רמת הנוחות בהתאם לאופי המקום. במקרה כזה יש צורך בשינוי מיקום נקודת הגז, ולכן יש להאריך את צינור הגז בהתאם.

הזזת מנגל או קמין – שינוי המיקום של המנגל דורש גם כן הזזת נקודת הגז מטעמי נוחות ובטיחות. ביצוע הארכת צינור הגז יקרה תוך התחשבות בסביבה ובתנאי הבטיחות.

מטעמי בטיחותהזזת נקודת הגז הקיימת למקום נגיש וגלוי לעין, מטעמי בטיחות ונגישות. כך שאם חלילה יש חשש לדליפת גז, ניתן לזהות מיד את מיקום ברז הגז ולסגור אותו.

 

הארכת צינור גז ב-4 שלבים

שלב ראשון – תכנון מוקדם: עוד לפני ביצוע העבודה, טכנאי הגז יוודא מולכם את כל הפרטים הרלוונטיים. היכן המכשיר ימוקם, בכמה מכשירים מדובר, מה המרחק בין הנקודות ועוד. כמו כן הטכנאי יבצע בדיקת אטימות כדי לוודא שאין דליפת גז מהמכשיר.

שלב שני – התחשבות במיקום צינור הגז: אם צינור הגז מוסתר ברצפה, בתוך הארון ואינו גלוי לעין, ניתן להאריך אותו באמצעות הלחמה בלבד. אם הצינור גלוי לעין, ניתן להאריך אותו בעזרת מחבר. במידה והצינור הותקן מאחורי הקיר או מתחת לרצפה, יש לבצע עבודת קידוח וחציבה.

שלב שלישי – בחירת סוג הצינור: על פי תו התקן הישראלי צינור הגז יהיה מנחושת בלבד. לא כדאי להשתמש בצינור גומי או כל סוג אחר, אלא אם מדובר בהארכה של עד 3 מטרים.

שלב רביעי – בחירת קוטר הצינור: הטכנאי יבחר את קוטר הצינור על פי גודל וסוג המכשיר שאליו יתחבר הצינור. לרוב הקוטר יהיה 3/8, כאשר מדובר במרחק של 20 מטרים.

 

משנה מקום משנה גז – איזה בדיקות נדרשות לאחר הארכת צינור?

בדיקת אטימות – בדיוק כפי שנעשה בשלב הראשוני, גם לאחר הארכת הצינור יש לבצע בדיקת אטימות כדי לוודא שאין דליפה מהצינור או מהמכשיר, והכל מחובר כראוי.

בדיקת לחץ גז – הבדיקה מיועדת לבדוק את תקינות בלון הגז באמצעות שעון שמודד את לחץ הגז שיוצא מהבלון. לחץ הגז חייב להיות תקין ולעבור בצורה סדירה אל צנרת הגז הביתית.

קבלת טופס מהטכנאי – בתום סיום העבודה, טכנאי הגז צריך לספק טופס רשמי בו הוא מתאר את העבודה שבוצעה, במקרה הזה הארכת צינור הגז. הטופס מפרט את המהלכים וכולל את חתימתו של הטכנאי, ומיועד לצרכי ביטוח ומעקב.

 

מעריכים מחירים – כמה תשלמו על הארכה לצינור גז?

עבודות נפוצות טווח מחירים ממוצע
הארכת צינור גז עם טכנאי גז מורשה כמו אלוף הגז, כולל כל הציוד הנדרש, ביצוע כל השלבים ובדיקות בסיום העבודה 450-1,000 ₪
הארכה של צינור באורך של 2 מטר עם צינור בקוטר 3/8 ללא צורך בחציבה בקיר וכולל הלחמה לצינור מוסתר 400-500 ₪
הארכת צינור באורך של 10 מטרים עם צינור בקוטר 3/8 כולל הלחמה לצינור מוסתר 700-850 ₪
קוטר צינור 1/2 650-80 ₪ למטר
קוטר צינור 3/8 55-65 ₪ למטר
תוספת חציבה או קדיחה בקיר החל מ-200 ₪ למטר

 

להצעת מחיר חינם חייגו
או השאירו פרטים בטופס
אזורי שירות עיקריים
חדש באתר